Вторник, 17 Януари 2012 14:47

Функционални упражнения за плосък корем. Прогресирай с планк

От Елисавета Шидерска
Оценете статията
(5 оценки)
Тениска Витаминаспорт Тениска Витаминаспорт Foto: PETRA
Напоследък, като инструктор по всякаква физическа активност, ме залива вълна от негативни емоции. Всички свързани с премахването/отслабването/изчистването на онези пухкави паласки, натрупани в коремната област на повечето мои ученици веднага след празниците. Често повтарям като папагал, че за да имаме плосък корем, не трябва да се тревожим само за коремните мускули, а за мускулите на цялото тяло. В същото време не бива да забравяме, че аеробните дейности, които могат да бъдат споделени с нашите близки и приятели - плуване, джогинг, колоездене, ски, катерене и др., в комбинация с функционална тренировъчна програма, като тази за статичните коремни преси - планк, наистина ФУНКЦИОНИРА. Да заложим само на една физическа активност и да очакваме вълшебни резултати, не само е десмотивиращо, но може да ни причини много щети, като дисбаланс на телесната структура например. Правилното хранене, аеробните упражнения и подобряването на стойката и контрола на тялото е формулата за подобряване на нашата физическа форма като цяло...и за плосък корем разбира се!
Извайването на плосък корем не е въпрос да тренираме коремните мускули и таза в изолация, а да накараме мускулите на цялото тяло да заработят в блок, като една добре смазана машина. Програмата за функционални упражнения, които Витаминаспорт ви предлага има за цел с помощта на най-основните и прости упражнения, подходящи за всички хора, независимо от моментната им физическа форма, да подобри физическата кондиция и контрола върху стойката на тялото. За по-взискателните спортисти и за тези, които вече са във форм, предлагаме функционални упражнения за напреднали.

Най-добрият вариант да имате плосък корем е да заложите на функционални упражнения, вместо на класически коремни преси на пода. Статичните коремни преси или т.нар. планк са упражнения, в които работят всички мускули и заедно със силата, подобряваме и контрола върху коректната стойка на тялото. Резултатът от тази функционална мускулна работа е тонизирана коремна мускулатура и значително подобряване на физическата форма чрез ефективен контрол върху движенията на цялото тяло. Упражненията ФУНКЦИОНИРАТ дори в домашни условия с тениска Витаминаспорт на гърба...тренировка във фитнеса, наречен моят дом!

 

I. Статична коремна преса - планк-проно: работи върху ценралната коремна мускулатура.

1. За начинаещи - коленете поддържат тялото. Обърнете внимание, че коремът е глътнат и гърбът е под формата на арка.

Vit-9

2. Ако изпънем краката, ще се увеличи интензивността върху коремните "плочки" и упражнението ще бъде по-дълго и трудно.

Vit-11

3. Ако се повдигнем единия крак, трудността се увеличава и работят всички малки коремни мускули в опит да намерят баланс на тялото в тази позиция.

Vit-12

4. За по-напредналите - премахваме две опори и се опитваме да поддържаме гръбначния стълб и краката в една линия.

Vit-13

II. Странична статична коремна преса - страничен планк: служи да активирате страничната мускулна верига на корема.

1. За да започнете, прегънете коленете си, изравнете тялото с краката и вдигнете таза.

Vit-15

2. Повишете интензивността, изпъвайки краката.

Vit-16

3. За по-напредналите, упражнението може да бъде изпълнено с разтягане над главата на едната ръка.

Vit-17

4. Раздели ръка и крак, без таза да променя стойката си.

Vit-18

5. За да се увеличи интензивността и трудността, ръката и крака се движат напред и назад.

Vit-19

 

III: Завъртане на кръста - с въртенето се постига едновременна работа върху вътрешните и външни коремни мускули.

1. Най-лесното упражнение е да се докосне с ръка коляното на протовоположния крак. Не забравяйте да вдишвате въздух при повдигане и да го изпускате бавно по време на изпълнение на упражнението.

Vit-20

2. С краката върху фитнес-топката и с тежест в ръцете (напр. медицинска топка), се завъртаме от двете страни на фитбола.

Vit-21

3. И накрая за по-голяма интензивност балансираме върху седалищните мускули, като движите краката и въртите ръцете с топката.

Vit-22

IV. Работи и гърба: мускулите на гърба и кръста също трябва да работят.

1. Повдигаме последователно противополжни ръка и крак, т.нар. упражнение "звезда".

Vit-23

2. На четири крака, подвигни противоположни ръка и крак, глътни корема и се разтегли.

Vit-24

3. От седнало положение върху фитнес топката, с тежест в ръце се повдигаме от долу на горе до активиране на вертикалните коремни мускули.

Vit-25

4. За по-напредналите, с ластик и на малко по-висока скорост, отваряме и разтягаме, съпротивлението ще бъде прогресивно.
Vit-28

Vit-36

Специално проектирана, тениската ВИТАМИНАСПОРТ, използвана при снимките на ФУНКЦИОНАЛНИТЕ упражнения е изключително подходяща за тренировки.

Вталеният дизайн, специално проектиран за дамския модел, придава комфорт и свобода на движението. Ако като НАС, предпочиташ упражненията в домашни условия, няма как да не се сдобиеш с тази изключително удобна фланелка.

Звездата в твоите тренировки у дома - тениската ВИТАМИНАСПОРТ! Бъди секси и спортувай!

Цена на дребно: 22 лева

Може да поръчаш от ФАБРИКА Спорт - тук.

Сродни статии (по етикет)

Обратно горе

muğla bayan escort escort aydın bayan bayan çanakkale escort balıkesir escort tekirdağ escort bayan gebze bayan escort escort bayan bayan buca escort edirne bayan escort