Анкета

Как се мотивирам за спорт?
 
Банер

Регистрация

Банер
Банер

Автори

Приятели

Вие сте тук:Начало»Чист въздух»Скандинавско ходене - спорт за сваляне на килограми
Понеделник, 03 Януари 2011 15:59

Скандинавско ходене - спорт за сваляне на килограми

От Витаминаспорт
Оценете статията
(7 оценки)
„ Силният няма страхове. Който не се страхува, не изпада в депресии. Който не е тъжен е щастлив" – Сенека. Римският философ и писател се е родил преди 2400 години. В разгара на върлия консумизъм, интернет-технологиите и магичните хапчета за отслабване, неговата сентенция намира директно приложение в съвременното ни общество. Можем ли едновременно да бъдем силни, да сваляме килограми, да тонифицираме мускули и на всичкото отгоре да лекуваме безсъние и депресия?! Отговорът е в скандинавското ходене.
Ходенете само по себе си е едно съвсем натурално движение за човешкото тяло. Единственото, което прави скандинавското ходене различно от обикновената разходка в планината, са двете помощни щеки. И интензивността. Това е нов спорт, препоръчван от много лекари по света като чудесна форма за аеробно упражнение. Единственото задължително условие е щеките да са направени от качествен материал. Тук ментетат могат да контузят сериозно.

Началото на спорта скандинавско ходене, познато също като Sauvakävely, е поставено във Финландия. През 50-те години на миналия век ски-бегачите използвали бастуни за тренировка през летния сезон. Идеята да симулират движение по сняг с помощта на nordic_walking_-2бастуните, се оказва неуспешна. Пръчките не се се огъват достатъчно. А вибрациите причиняват свръх напрежение върху ставите на спортистите. През 1997 година, благодарение на иновацията на производители и учени, се появяват първите щеки за скандинавско ходене. Nordic walking прави своите първи стъпки.

Разликата между обикновения туристически бастун и щеката, която се използва при скандинавското ходене, е в материала. Този за трекинг например не издържа на ударите с повърхност. Не се огъва. Не е аеоргономичен. Щеките за скандинавско ходене са произведени от смес на въглен и стъклени фибри. Имат функция на амортисьори. Леки са. Сигурни. Прикрепят се към китката с помощна на текстилна каишка. Когато ходещия отваря юмрука в следствие на естественото движение на ръката, каишката автоматично връща дръжката на щеката в китката.

Този нов спорт има много предимства. Адекватен е за всички, независимо от възрастта, пола, физическата форма. Подобрява дишането и функциите на сърдечно-съдовата система. Намалява напрежението в колената и гърба, за разлика от джогинг-а. Използва 80% от мускулите в човешкото тяло. Горят се двойно повече калории, отколкото при обикновеното ходене. Увеличеният приток на кислород в тялото подобрява кръвообращението. Здравословната циркулация на кръв пък, помага на мозъка да повиши своя работен капацитет. Намалява опасността от тромбоза и инфаркт.

Скандинавското ходене е спорт, подходящ за сваляне на килограми. Два пъти по-ефикасен от джогинг-а. Много по-безопасен за здравето на колената и гърба. Един час Nordic walking гори около 300-400 калории. Джогингът изгаря само 155-200 калории. Някои ортопеди са против тичането като начин за сваляне и поддържане на килограми заради множеството контузии. Ударът с твърдата повърхност при тичане има травматичен ефект за крайниците. При скандинавското ходене е сведен до минимум.nordicwalking-3
Този спорт е отлична профилактика за остеопороза, калява организма и повишава устойчивостта на имунната система. В същото време ходенето със щеки укрепва опорно-двигателния и вестибуларния апарат, сърдечно-съдовата система.

Скандинавското ходене помага при безсъние, намалява нервното напрежение, подобрява самочувствието, повишава работоспособността. По тези причини психиатрите го препоръчват на страдащите от депресия. Стойката е от особено значение. Гърбът трябва да е изправен, а плещите отпуснати. Ръцете, прихванали щеките са възможно най-близо до тялото. Атрибутите за скандинавско ходене се продават в много спортни магазини. Много важно е да се прецени размерът на щеките, защото може да се претоварят мускулите. Използвайте следната формула: ръстът в сантиметри се умножава по 0,7 плюс-минус 5 см. Например при ръст 165 см дължината на щеките трябва да е 110 см.

За отслабване и укрепване на мускулите се движете по-забързано, но без да се преуморявате. Докато ходите, трябва да сте в състояние да разменяте кратки изречения със спътниците си.

Силният няма страхове. Буквално преведено на икономически език, означава, че кризата удря по-малко върху държави, които има повече спортуващи отколкото депресирани граждани. Днес Норвегия, Дания, Финландия са лидери по икономически растеж след финансовата депресия, която удари света през 2008 година. В скандинавските държави има повече ходещи, отколкото тичащи хора. Привържениците на скандинавското ходене само във Финландия са над 1 милион, от общо 5 милиона население. В Германия тази цифра днес достига 4,5 милиона и се увеличава ежедневно.

Add comment