Анкета

Как се мотивирам за спорт?
 
Банер

Регистрация

Банер
Банер

Автори

Приятели

Вие сте тук:Начало»Хранене»10 златни правила за здравословно хранене
Четвъртък, 15 Декември 2011 13:50

10 златни правила за здравословно хранене

От Елисавета Шидерска
Оценете статията
(2 оценки)
10 златни правила за здравословно хранене Foto: PETRA
Комбинирайте добре храната и бъдете здрави. Толкова лесно звучи като съвет и толкова трудно за осъществяване на практика, нали?! Колко пъти сме чували препоръки като: не яж десерт, хапвай плодовете отделно, не смесвай въглехидрати и протеини, не се наливай с течности по време на храна, спри цигарите, не пий алкохол (тези двете последните си ги добавих от мен, за да увелича напрежението :), но седнали веднъж на масата сякаш паметта започва да ни изневерява отведнъж! Забравяме полезното и се храним с това, което виждат очите ни. Съвсем скоро споделих пред един приятел мотива, поради който продължавам да списвам Витаминаспорт, въпреки че нямам икономическа печалба от тази интернет страница - "Храня се добре, чуствам се гениално, спортувам и винаги съм в добро настроение, искам и другите хора да се чустват по същия начин"! Повярвайте, лесно е...още веднъж ще припомня 10-те правила за здравословно хранене, пък вие си решете!

1. Въглехидрати и протеини: лоши партньори: Когато се приемат заедно, тези храни неутрализират на киселини и основи и се усвояват бавно.

 

2. Избягвайте свободния бюфет, системата "all inclusive". Също така е за предпочитане да се избягва смесването на прекалено много различни протеини в едно ядене. Не смесвайте vitaminasport_112_различни видове месо от домашни птици, ядки, сирене и яйца. Същото важи и за храните с висока концентрация на скорбяла (хляб, тестени изделия, бисквити, зърнени храни и др.) Не бива да се приемат заедно, въпреки, че всички те са въглехидрати.

 

3. Кажете "сбогом" на сосовете: Те съдържат много мазнини, които покриват стомашната лигавица и забавят процеса на храносмилането, като по този начин пречат на ензимите от храносмилателните сокове да си вършат работата.

 

4. Плодовете - отделно: Плодовете изискват малко време за храносмилане заради високото си съдържание на прости захари като фруктоза и вода. Сладките плодове могат да се комбинират с въглехидрати и киселите плодове могат да се приемат с храни с високо съдържание на протеини. Но за да се избегнат проблеми с храносмилането е най-добре плодовете да се приемат на празен стомах, защото по този начин по-добре се усвояват витамините и минералите.

 

5. Кажете НЕ на многото течност по време на хранене: течностите разреждат стомашния сок и забавят работата на храносмилателните ензими. Препоръчително е да се пие най-малко половин час преди хранене или няколко часа по-късно, както и да се избягват резките температурни промени - много студената течност забавя ензимно действие, а горещата течност може да унищожи термочувствителните ензими в храносмилателната система. Пийте тогава когато сте жадни!

 

6. Мляко - най-добре в млечни продукти: Млякото трябва да бъде храна включвана изключително и само в храненето на бебета и подрастващи. Възрастните могат да приемат млечни продукти като сирене, кисело мляко, масло. Млечните продукти не трябва да се приемат с въглехидрати. Слабите млечни продукти (извара, прясно сирене, кисело мляко) обаче са vitaminasport_044_препоръчителни в комбинация с кисели плодове.

 

7. Запознайте се с "жокерите": Комбинирайте неутрални храни като зеленчуците (маруля, салата, патладжан, моркови, авокадо, гъби...) с други без притеснения.

 

8. Избягвайте да ядете нишестени и кисели храни по едно и също време: нишестето и въглехидратите започват своето смилане още от устата и изискват дъвчене и алкална среда за храносмилането. Киселините от своя страна десактивират храносмилателните ензими и в следствие се появява лошото храносмилане. Не смесвайте домати и доматен сос с макаронени изделия, ориз, закуски и др.

 

9. Забравете за плодовата салата от всякакви плодове: Не яжте заедно кисели и сладки плодове. Винаги отделно и много по-добре на празен стомах. Плодове като пъпеш и диня, които поради високото си съдържание на вода и захари, могат да се окажат трудни за храносмилане е препоръчително да консумирате отделно и никога по време на вечеря.

 

10. Забравете за десертите: Комбинирането на храната е сложно, когато имате три ястия на всяко хранене. За да се избегнат проблеми с храносмилането, не яжте десерт. Най-добре е да приемате плодове и кисело мляко между храненията или на гладно, като оставите основното хранене само с 1 до 2 ястия!

 


1 Коментар

  • Връзка към коментар рекс Вторник, 24 Януари 2012 18:53 от рекс

    всичко много хубаво, ама динята и пъпеша не са плодове, а зеленчуци. Малка поправка

    Е-мейл адресът e защитен от спам ботове.

Add comment




muğla bayan escort escort aydın bayan bayan çanakkale escort balıkesir escort tekirdağ escort bayan gebze bayan escort escort bayan bayan buca escort edirne bayan escort