Анкета

Как се мотивирам за спорт?
 
Банер

Регистрация

Банер
Банер

Автори

Приятели

Вие сте тук:Начало»Хранене»Как да избегнем преяждането по празниците? Правилата на ендокринологията.
Неделя, 19 Декември 2010 15:03

Как да избегнем преяждането по празниците? Правилата на ендокринологията.

От Елисавета Шидерска
Оценете статията
(3 оценки)
Foto: PETRA Foto: PETRA
Наскоро присъствах на лекция „Как да предотвартим преяждането по Коледа и Нова година?". Останах очарована от съветите на бившия военен лекар, един от 10-те най-популярни ендокринолози в Европа. Д-р Висенте Перес Рибейес срази присъстващите, 90% от които жени, със следното - „Знаете ли колко трае удоволствието от коледния сладкиш? 2 минути в устата. 2 дни в стомаха. 12 месеца върху бедрата." Последваха бурни аплодисменти, на които симпатичният ендокринолог отговори, че също като тореадорите, и той получава поздравленията накрая. И повярвайте, имаше право!? 9 НЕпопулярни трика, за да избегнем преяждането...
Семинарът по хранене и нутриционизъм бе организиран от мадридския офис на фирмата Nutricare – експерти по правилно хранене и сваляне на килограми. На пазара са от 1985 година. Основната разлика с други подобни фирми е, че Nutricare подхожда персонално към всеки случай на наднормено тегло или затлъстяване. Освен експерти по хранене, персоналните нутрционисти се грижат за обучението и здравословния начин на живот на своите клиенти. Именно в тази ниша, намери място лекцията на ендокринолога Висенте Перес. Неговите правила за правилно хранане не се различават много от онези, които сме наследили от бабите си. Трикът на ендокринолога се крие в това, че адаптира съвременните навици за СВРЪХ ядене към традициите и естествените нужди на организма.

Ето ги и тях...9-те правила, които ще ни помогнат да избегнем преяждането по коледните и новогодишни празници:

 

Компенсирайте. Ако на коледната вечеря прекалите с постните манджи, то на другия ден по обяд съкратете храната с 50%. Прибавете малка разходка след ядене и дръжте сладкишите под ключ.

 

35 кубични милилитра алкохол е мярката, която НЕ позволява на алкохола да се превърне в отрова за организма. Д-р Перес Endo-1твърди, че научни изследвания в областта на ендокринологията са установили същото, което китайски мъдреци са записали върху пергамент преди 3000 години.
1 чаша вино – човекът пие вино
2 чаши вино – виното пие вино
3 чаши вино – виното изпива човека...

Мярката, при която алкохолът се счита за хранително вещество е 33 кубични милилитра. При превишаване на това количество, алкохолът се превръща в токсичен за организма.

 

Просто тройно правило. Сутрин преобладават въглехидрати. На обяд изравняваме количеството на хранителните вещества. Вечер залагаме здраво на протеини. Стара испанска поговорка твърди, че „въглехидрати се ядат по светло, протеините по тъмно." Препоръката на д-р Перес – комбинирайте така храната си, че на всяка ядене да присъстват основните елементи. Натуралният ритъм на организма изисква 5 хранения на ден, горе долу през 4 часа.

 

Количеството на калориите. Изчислява се по формулата 25 калории на килограм ИДЕАЛНО тегло при жените и 30 калории на килограм идеално тегло при мъжете. Внимание – най-важното в случая не са калориите, а кое е идеалното ви тегло? Отговор на д-р Перес - „Адекватното за вашата структура, възраст и физическа активност".

 

Гените и затлъстяването. Особено по коледните и новогодишните празници, хората обичат да извиняват своята страст към храната, с това, че така или иначе не могат да променят гените си и ще си останат приятно закръглени ядат или не. Може би донякъде имат право. Статистиката твърди, че 3 килограма от 10 на свръхтегло са резултат на гените и фамилното наследство. Това не означава обаче, че баба е яла същите сладкиши с преобладаващо наситени мазнини, нали?

 

Endo-2Изотоничните напитки. Ако успеем да отхвърлим примамливите покани - "Пийни си, хапни си...днес е празник" – като,че ли утре няма да съществува, идващи обикновено от хора, които твърдят че ни обичат...се изправяме пред друг голям проблем. Ако не пия алкохол, нито газирани напитки, нито подсладени консервирани сокове...какво да пия тогава?! Изотонични напитки, чиято реклама твърди че са идеални за спортисти!? Важно – твърди, че са идеалин за спортисти...ти такъв ли си? Ако отговорът е НЕ, помисли за количествата въглехидрати, минерали и соли, които ще нахлуят в организма ти. Имаш ли реална нужда от тях. Потил ли си се преди да влезеш на „купона"? Кога тренира за последен път!?

 

Вода. Пий вода, колкото ти се иска. Слушай организма си. Той ще ти диктува адекватното количество. Ако губиш бързо вода чрез изпотяване – зареждай резервоара веднага. Ако ходиш често до тоалетна – попълни резервите. Ако медицинските ти анализи твърдят, че си зле хидратиран – пийййййй много вода. Това е единственият натурален начин да поддържаш организма млад. Отвън и отвътре, защото водата се абсорбира както на клетъчна, така и на междуклетъчна основа. Разликата между вечната младост и старостта е само в 10%. Бебета се раждат с 68-70% вода в организма. Възрастните хора умират с 58%. Ти решаваш!

 

Психологическият АВТОтормоз не помага. Ако отидеш на „фиеста" с мисълта за това как да НЕ ядеш, ще завършиш празника изчерпан. Както физически, така и психически. Д-р Перес твърди, че „да искаш да отслабнеш само за да загубиш килограми без да се интересуваш от здравето е същото като да изгориш една хубава картина, за да се любуваш после на пепелта от нея."

 

Законът 3С твърди: Сладкиш за Коледа. Сладкиш за Великден. Сладолед през лятото...есенно време балансираме кантарачето и виждаме, че то НЕ лъже. Обличаме дебелите дрехи, покриваме затлъстелите части и смятаме проблемът за разрешен. Но не би. Не всичко хубаво на този свят се отпразнува с ядене и пиене. Не забравяй, че има и други форми да се почустваш като на празник. Разчовъркай фантазията си. Бъди смел. Откривател. Иноватор. Ще се изненадаш сам колко разнообразен може да бъде празника! Успех.

 

Ако имате нужда от още информация за храните, които предлага Nutricare, пишете на имейл: Е-мейл адресът e защитен от спам ботове.

Add comment