Анкета

Как се мотивирам за спорт?
 
Банер

Регистрация

Банер
Банер

Автори

Приятели

Вие сте тук:Начало»Хранене»С какво се хранят българските волейболисти?
Петък, 07 Януари 2011 23:37

С какво се хранят българските волейболисти?

От Vitamina Volei
Оценете статията
(1 Оценка)
sportvox.net sportvox.net
В България малко отбори отделят специално внимание на храната. Липсва и практиката волейболистите да се хранят заедно. Паста, пилешко, телешки филета, кисело мляко и салата е диетата, с която националният ни мъжки отбор „атакува" противниците в Световната купа. Бившият селекционер Силвано Пранди използваше стълбите вместо асансьора, с аргумента, че е „полезно за сърцето и се горят калории". Новият наставник Радостин Стойчев отделя специално внимание на менюто и се грижи еднакво както за здравите, така и за контузените волейболисти – фундаментално за успеха на отбора като цяло.
Започналата преди дни 2011 г. ще бъде година на промени за българския волейбол. След 730 дни под ръководството на Силвано Пранди от тази начело на мъжкия ни национален отбор ще бъде Радостин Стойчев. Бившият разпределител и настоящ треньор на италианския Трентино е може би най-успешният наставник във волейбола на клубно ниво в момента. Откак пое италианския тим, Volei_hrana-3Стойчев спечели два пъти европейската Шампионска лига, два пъти Световното клубно първенство, титлата и купата на Италия. Сега му предстои да се изкачи на следващото стъпало и да стигне до отличия и на национално ниво.

Въпреки че част от играчите, които ще попаднат в националния тим през това лято вече са работили или работят под ръководството на Стойчев, за останалите предстои поредното нагласяне към новата система и новите изисквания. В Трентино Стойчев изпипва до съвършенство всеки детайл, влиза в залата в 09,30 сутринта и излиза от нея около 21,30 ч., че понякога и по-късно. През това време той не само подготвя тренировките на своя тим, но изучава, заедно с щаба си, следващия съперник, преработва наученото във вид достъпен за играчите му, грижи се за добрата им форма – както за контузените, така и за здравите. Физическата подготовка върви заедно с възстановяването. Отделя особено внимание и на храната. Здравословното меню е половин спечелен мач. Тази сентенция е част от програмата и на българския треньор. По това Стойчев вероятно няма да се различава много от своя предшественик начело на националния отбор Силвано Пранди.

Още щом започна работа начело на тима ни 63-годишният италианец приложи и у нас принципите, по които живее и самият той. „Навсякъде ям риба и зеленчуци. Обичам много и ябълки. Единственото, което пия е вода. Много рядко с месото и то само по време на вечеря си позволявам малко вино и то задължително червено", разказа при първите си посещения у нас Пранди. Често той можеше да бъде засечен заедно с възпитаниците си да тренира във фитнеса. В хотелите, в които бе настанен заедно с тима пък винаги използваше стълбите вместо асансьора. „Полезно е за сърцето, а и се изгарят калории".

С грижата да подбира храната на волейболистите пък бе натоварен лекарят на тима – д-р Динко Захариев. В началото на миналото лято, например тимът наблегна на спагетите и салатите на обяд и на вечеря. По време на европейското в Турция през септември 2009 г. българите заложиха на същите изисквания към храната – на масите задължително трябваше да присъства паста, пилешко, телешки филета и мляко. В Япония – по време на световното първенство и световната купа през 2006 и 2007 родните волейболисти наблегпаха най-вече на европейската кухня и особено на спагетите.

И при двете си завръщания у нас италианският селекционер Силвано Пранди се сблъскваше с проблеми с излишни килограми при някоиVolei_hrana-2 от повиканите. Такива имаше и по време на престоя на Мартин Стоев. Обяснението – в твърде малко клубове у нас се следи с какво всъщност се хранят играчите. Липсва и практиката тимовете да се хранят заедно като по-често състезателите се хранят у дома си и се разчита на техния професионализъм, за да бъдат избегнати подобни проблеми.

Затова в началото на почти всяко лято подготовката на националния отбор започва с диети и усилени тренировки във фитнеса. Понякога арена на физическите упражнения ставаше и басейна. Водният фитнес бе използван за отпускане на мускулите след тежките тренировки преди това.

Един спортист трябва да приема между 2800 и 3000 калории дневно. Пастата е една от любимите на волейболистите храни, заради високото й съдържание на въглехидрати. Консумира преди и след мач или състезание, но не е препоръчително да се приема повече от 3-4 пъти в седмицата. За по-доброто й храносмилане, по възможност не се комбинира с месо. Така организма я асимилира правилно. За големите, малките и все още не станалите волейболисти, Витаминаспорт припомня някои от най-важните правила за хранене по време на състезателен период:

- приемат се хранителни елементи с висок Гликемичен Индекс /ГИ/. Консумират се 200-300 грама въглехидрати, разпределени в 4-те последни часа преди мач.
- последно основно хранене 3-4 часа преди мач.
- желателно е да не се приемат нито протеини, нито мазнини.
- да не се приема диетична фибра.
- да се консумира максимум 0,5 литра напитка, по възможност негазирана вода.
- никога да не се излиза в мач на празен стомах.




Add comment




muğla bayan escort escort aydın bayan bayan çanakkale escort balıkesir escort tekirdağ escort bayan gebze bayan escort escort bayan bayan buca escort edirne bayan escort