Анкета

Как се мотивирам за спорт?
 
Банер

Регистрация

Банер
Банер

Автори

Приятели

Вие сте тук:Начало»Джаджи»Алонсо отваря училище
Вторник, 08 Юни 2010 07:32

Алонсо отваря училище

От Елисавета Шидерска
Оценете статията
(1 Оценка)

 

Целта е да се отворят вратите във Формула1 и за испанските таланти.

Фернандо Алонсо лека полека моделира един нов образ, на меценат и покровител на нови таланти. Независимо дали като посланик на УНИЦЕФ, чрез строящия се музей за картинг или като ментор за стипендиите, които ще получават талантливи студенти, двукратният световен шампион във Формула 1 започва да оставя дълбоки отпечатъци в много социални направления.

 

Наскоро представи в Мадрид, с помощта на своя спонсор КахАстур, една програма, уникална за Испания, която ще подпомага израстването на талантливи технически мозъци в структурите на Формула 1.

Става въпрос за 12 стипендии „Фернандо Алонсо” от по 36 000 евро всяка, отпуснати на испански инженери, които да завършат своето образование в престижния Оксфордски Университет, „най-доброто висше училище в Обединеното кралство по отношение на изучаването и развитието на автомобилите”, според думите на Алонсо. Там младежите ще могат да избират между мастърс по мотори или по шаси и аеродинамика. От студенската аула - директно в боксовете на състезанията!„За първи път в Испания ще се подпомогат автомобилни инженери, чиято най-голяма мечта е да стигнат до Формула 1. Това е жест достоен за аплаузи.” – подчерта шампиона.

Малко испански инженери във Ф1
fernando-alonso

Най-известният е Шави Пуйолар, инженер на пистата в екипа на Уийлямс, или по друг начин казано – дясната ръка на Марк Вебер и тази година на Алекс Wurz.Иняки Руеда е още един „богопомазан”, който работи за Рено ката инженер по ситемите на колата на Ковалайнен.

„Инженерите вече са 80% от екипа”

Това са думи на Фернандо Алонсо, който добави „Във Формула 1 има липса на многофунционални инженери. Най-вече когато се отнася за аеродинамика, която може би е фундаментална част от този спорт, защото на нея се базира силата на колата. В същото време има много добре подготвени специалисти по мотора, спирачките или по информатиката на болида...Днес колите във Ф1 имат все повече електроника и сензори, и всичко това се управлява с помощта на компютри. Инженерите са 80% от екипа, за разлика от механиците, които започват да приличат на „застрашен от изчезване вид”, за съжаление във Ферари работят 500 души и повече от 200 са инженери.

 

Add comment