Анкета

Как се мотивирам за спорт?
 
Банер

Регистрация

Банер
Банер

Автори

Приятели

Вие сте тук:Начало»Fine Line »Кардио тренировки? Кажете чао на мазнините във вашето тяло
Четвъртък, 26 Януари 2012 15:03

Кардио тренировки? Кажете чао на мазнините във вашето тяло

От Мартин Гаджев
Оценете статията
(2 оценки)
Кардио тренировки Кардио тренировки www.google.es
Думичката cardio (кардио), бива употребявана от хората като кратка форма на cardiovascular exercise (сърдечно-съдови упражнения). От самия термин може да придобиете представа за същността на този вид натоварване. Друго име за него е аеробни упражнения. Те са упражнения, свързани със сърдечно-съдови тренировки, като джогинг, бързо ходене или плуване, където няма прекъсване и интервали. Упражнения, които наблягат на разтягане /като Пилатес или йога/ или сила /като вдигане на тежести/, обикновено не се считат за „кардио". Статия с автор Мартин Гаджев, експерт по спорт към Fine Line.

Как ни се отразяват кардио тренировките?
Научно доказано е, че упражнения, които увеличават сърдечната честота, помагат за подобряването на сърдечно-съдовата система. От своя страна това води до намаляване на рисковете Cardio-FL-1от сърдечно-съдови заболявания или състояния, свързани с тях като висок холестерол, хипертония, инсулт или исхемична болест на сърцето. Освен това кардио упражненията укрепват белите дробове и увеличават техния капацитет.

Сърдечно-съдовите упражнения носят много ползи за общото здравословно състояние на човешкия организъм. Те регулират кръвното налягане, подобряват координацията и кондицията на тялото, намаляват стреса и повишават тонуса, подпомагат по-голямата ни физическа и психическа издържливост, намаляват податливостта на стрес и подсигуряват доброто ни самочувствие.

 

Посредством тях можем да изгорим значително количество калории – ако една от целите на вашите упражнения е регулиране на теглото. Кардио тренировките са по-ефективен начин да отслабнете от упражненията с умерена интензивност.

 

Кога кардио тренировката има по-добър ефект?

За да получите най-доброто от кардио тренировка, вие първо трябва да разберете какъв е максималният ви пулс (колко удара на сърцето в минута имате при високо натоварване). Лесно е да направите това – като извадите възрастта си от 226 за жени или 220 за мъже. Полученият резултат е максималният ви пулс. За начинаещи в кардио тренировките, максималният пулс по време на тренировка не трябва да надвишава 50-55% от сумата, защото тялото следва постепенно да привиква към натоварванията. По-напредналите могат да си позволят до 70-75% от максималния пулс. Ако пулсът ви обаче е прекалено нисък по време на тренировка, ефективността и се губи.

 

Видове кардио тренировки?

Не случайно във всеки един фитнес има пътечки или колелета. Тичането се нарежда на първо място по изгорено количество калории за време. Както се сещате, след това идва и колоезденето, плуването и т.н.

Съществуват нови тенденции, като например груповите аеробните тренировки, предлагани в редица фитнес зали. Те са комплекс от упражнения с регламентирано време (1ч.), както изборът от комбинации е голям, според формата, в която се намирате. Всичко това – според преценката на инструктора.

Техните плюсове са:

  • Не се чудим как най-правилно да изпълним упражненията, как да ги редуваме или кое упражнение сме пропуснали – затова имаме инструктор, който следи тренировката ни.
  • Не губим време от тренировката в разговори с познати, приятели или хора, който възприемат фитнес залата като място за запознанства.

Martin_GЗатова ви препоръчвам груповите аеробните тренировки. Освен това те се провеждат под ритъма на приятна музика и това ги прави още по-забавни и увлекателни. Мога да изреждам и още плюсове, но най-добре да опитате сами. Бъдете по-упорити и ще видите, че те могат да създадат у вас много добри навици – включително да подобрят съня ви, да балансират храненето и да ви поведат по пътя на приятния и здравословен начин на живот.

 

Какво да приемаме, докато правим кардио упражнения? 

Преди да говорим за храната, да поговорим за... водата! Изключително важно е да се пие колкото се може повече вода. От нея не се пълнее и няма риск от дехидратация по време на тренировка, а същевременно водата помага за детоксикацията и така по естествен път да организмът се пречиства.

Адрес за кореспонденция с Fine Line:
София 1000, ул.Ангел Кънчев 23А
Телефони: (+359 2) 981 3077
(+359 888) 661 388
Фейсбук страница:
FineLine.bg

Add comment