Анкета

Как се мотивирам за спорт?
 
Банер

Регистрация

Банер
Банер

Автори

Приятели

Вие сте тук:Начало»Fine Line »Лесните спортове - как да запазим форма без стрес и сериозни физически натоварвания?
Сряда, 22 Февруари 2012 20:42

Лесните спортове - как да запазим форма без стрес и сериозни физически натоварвания?

От Мартин Гаджев
Оценете статията
(2 оценки)
Каланетика Каланетика www.google.es
Понякога ни идва до гуша от заобикалящата ни градска среда. Дълги непочистени или заледени улици, шум от клаксони, задръствания... телефонът пак звъни. Всички тези срещи с хора и разговори, които нямат край. Иска ни се просто да затворим очи и да се пренесем на някое друго място, но не за дълго, а само за толкова, колкото да релаксираме и да „презаредим батериите". Казват, че при подобни случаи, медитацията е един много удачен начин да възвърнем баланса си. Но тъй като това е процес при който се изисква отдаденост, време и постоянство, за да се постигнем желаното състояние, можем да изпробваме нещо друго – при това под формата на спорт.
Лично аз препоръчвам своите почасови тренировки в редица спортни клубове и фитнес зали – предлагам ви да обърнем внимание на някои от тях:

Идваща от далечния Изток, но много разпространена вече и на Запад е ЙОГАТА. Редица хора намират удовлетворение и душевен покой в нейните практики. Това е един удачен начин да си съберем мислите и да поработим не само над физическото, но и над душевното ни състояние. Доказано е, че йогата има лечебен ефект и е подходяща за всички възрастови групи. Тя Pilates_Mat_Class_JoyG-AY57също може да служи и за превенция и рехабилитация на дадени заболявания.

 

ПИЛАТЕС също добър избор, който донякъде се препокрива с йогата. Действа тонизиращо, стяга и оформя тялото без да увеличава обема на мускулите. Обхваща цялата ни мускултура, като не я дели на части, какъвто е фитнесът например. Пилатесът представлява система от упражнения, които наблягат на гъвкавост, издържливост на мускулите и правилната телесна стойка. Ако пък смятате, че тренировките по йога и пилатес не са ви достатъчни и нещо ви липсва, нищо не пречи да ги комбинирате. Изградена е такава практика – ЙОГИЛАТЕС е съчетание между пилатес и йога.

 

Чували ли сте за ПОРТ ДЕ БРАС (PortDeBras)? Това е модерна тренировъчна програма – микс от балет, танци, стречинг. Обхваща ръцете, раменете и бедрата. Въздейства благоприятно на нервно-мускулното ни състояние, побеждава стреса и ежедневното натоварване. Може да се изпълнява практически от всеки, не е нужна предварителна физическа подготовка.

 

Предлагам ви и един вариант за тренировка, който се практикува основно от жени – КАЛАНЕТИКА. Тя е идентична по структура с останалите „спортове", които изброихме дотук. Каланетиката набляга на гъвкавост и развива силата.Тя е комбинация от специфични движения, изпълнявани с малка амплитуда, съкращаващи трудно достъпни мускулни групи. Акцентът е в броя на повторенията, а те могат да достигнат и до 100 на упражнение при забавено темпо. Повишава мускулния тонус и увеличава мускулната сила.

 

Ето нещо и за хората, които обичат водата и се чувстват комфортно в нея. ПЛУВАНЕТО е вторият по популярност индивидуален спорт в света, каквото и да напишем за него ще е малко. Martin_GТопим неусетно излишните мазнини, оформяне завиден и равномерен релеф, минимално натоварване в ставите, което ни предпазва от нежелани контузии. Укрепва стените на вените и възтановява еластичността на кръвоносните съдове. Мнението на специалисти е, че плуването е ИДЕАЛНИЯТ спорт. Затова – помислете за подходящо място, ако обичате да го практикувате.

 

Написахме по няколко реда за едни от най-разпространените аеробни тренировки, без голямо физическо натоварване и локви от пот . Надявам се, че сте се открили в поне една от тях и сме ви били полезни.

 

Съвет: Преди да започнете редовно посещение на аеробни часове, уверете, че инструктора, който сте избрали е квалифициран и вашето физическо състояние позволява участието ви в неговите часове. Споделяйте вашите мнения и отзиви на профила ни във Facebook, а скоро и на www.fineline.bg

 

От Мартин Гаджев /на снимката/, консултант по спорт към Fine Line

Add comment