Анкета

Как се мотивирам за спорт?
 
Банер

Регистрация

Банер
Банер

Автори

Приятели

Вие сте тук:Начало»Фитнес»Фитнес уреди»БОСУ - годно за ползване от двете страни
Вторник, 05 Октомври 2010 20:46

БОСУ - годно за ползване от двете страни

От Елисавета Шидерска
Оценете статията
(5 оценки)
„Моята програма за тренировки никога не е била просто една програма. Бе нещо като революция, като покръстване. Чрез спорта преоткрих тялото и душата си.". Тези думи на Чък Норис често сами изплуват в съзнанието ми. Особено в моменти, когато маркетинг индустрията опакова всеки новоизлюпил се фитнес уред в поредното „магическо хапче" за отстраняване на излишни килограми. Всички знаем, че ТО не съществува. За да не попадаме в клопките на рекламата обаче, се налага добре да познаваме пазара. И нововъведенията. Дойде редът и на БОСУ.
Този апарат с формата на полумесец подсилва мускулатурата на цялото тяло. Голямото му предимство е, че спортуващия няма съприкосновение с твърда повърхност. Нито има нужда от тежести, за да влезе във форма. Босу тренира стабилността и bosu-6координацията като никой друг уред.
На всичкото отгоре се препоръчва за всички възрасти и нива на физическа подготовка.

Босу всъщност е малка платформа с мека повърхност. Има форма на сфера и диаметър от 65 сантиметра и предлага голямо разнообразие от упражнения. Работи върху цялото тяло. А не върху отделни мускули, каквато е практиката в голяма част от фитнес залите по света. Босу реализира интегрална /цялостна/ тренировка. Чудесна и разнообразна форма за тонификация и ваене на мускули.

Думата „босу" има английски произход. Резюме е на „годно за ползване от двете страни"- Both Sides Utilize. Платформата може да се използва както от сферичната, така и от равната й страна. Преди да се качиш върху този нетипичен уред обаче, бъди нащрек ...не бива да губиш равновесие. Приземяването по дупе е един от най-често срещаните инциденти.

Голямото предимство на Босу се крие в един основен елемент - нарочно насочения фокус към трениране на равновесието. Когато се упражняваш върху нестабилна повърхност, всички мускулни групи работят едновременно, за да поддържат тялото стабилно. Това от своя страна провокира непрекъснати и несъзнателни мускулни контракции /свиване и разпускане на мускула/. Босу възбужда и изпробва персоналното усещане за баланс на всеки от трениращите. Набляга се на упражнения за сила, стабилност и гъвкавост, които се реализират във всички посоки на пространството.

Стабилността е динамична, а движенията статични. Равновесието на тялото се поддържа преди всичко от ставите. Платформата bosu-1bosu-4тренира точно определени движения. А не отделни мускулни групи. Фокусира се върху действия, които се извършват ежедневно, но рядко се замисляме как точно се реализират. Най-вероятно ще се изненадате от това колко различни са тези упражнения от обичайните, с които сме свикнали във фитнес залите. Накратко. С Босу се работи аеробно върху нестабилна повърхност, която реагира на всякакъв тип движения.

За горната част на тялото, могат да се реализират упражнения от типа баланс и издържливост.Най-добрите са лицевите опори, които налагат перфектен контрол върху коремните мускули. Дори върху най-малките от тях. Целта е да се запази стабилността върху уреда. Това усилие тонифицира цялата мускулатура на коремната област.

bosu-5







За начинаещи е препоръчителна сесия от 10 минути, с които тялото да започне да привиква лека по лека.


Необходимите неща са платформа Босу, удобни дрехи, подходящи маратонки /добре завързани/, хавлиена кърпа и бутилка вода.

Add comment