Анкета

Как се мотивирам за спорт?
 
Банер

Регистрация

Банер
Банер

Автори

Приятели

Вие сте тук:Начало»Фитнес»Интегрална форма»Балансът – есенцията на брака и добрата физическа форма
Понеделник, 28 Март 2011 12:30

Балансът – есенцията на брака и добрата физическа форма

От Елисавета Шидерска
Оценете статията
(5 оценки)
Foto: PETRA Foto: PETRA
Напоследък много мои клиентки закачливо ме подпитват как успявам да поддържам в толкова добра форма собствения си съпруг. Обикновено отговарям с една шега.Когато Петър (така се казва съпругът ми) стажувал при баща си в завода, обещал публично на всички колеги, които по онова време били около четирдесетгодишни, че когато стане на тяхната възраст ще бъде само мъдър, но не и дебел като тях. "Моят" Петър е от тези, които винаги изпълняват обещаното. За много от мъжете и жените, с които работя персонално, неговата физическа форма е «еступенда»(превод – чудесна). Да си имаш персонален треньор в къщи върши чудеса, коментират "моите" кандидати за отслабване. Но тайната не е в командирските ми методи. Нито в желанието на съпруга ми да бъде винаги изряден. Както и в семейството, така и в тренировките балансът е много важно нещо. «Жените са от Венера, а мъжета са от Марс» - твърдеше заглавието на една известна книга. Как обаче да битуваме заедно на Земята и в същото време да сме във форма? Лесно е. Познавайки разликите. И балансирайки ги.
За мъжете естетиката и добрият външен вид са вторични причини, който трудно биха могли да ги мотивират, за да свалят килограми. Въпреки това всеки един от мъжкия пол е наясно, че както в личен така и в професионален план, да поддържаш добра форма е от особено значение. В днешно време 66% от населението иска да отслабне. Всеки ден се гледа с все по-лошо око на корема и паласките. Мъжът, решил се да се подложи на диета, поставя началото на своето ново физическо възпитание и хранителни навици.body_-1

Той прави диета заради здравето, тя – по естетически причини. 35% от клиентите на центровете за отслабване са мъже. Помощта за мъжете, желаещи да отслабнат е от особено значение.Те прибягват до съветите на специалист, когато друг изход няма т.е. вече са затлъстели сериозно. Докато жените се подлагат на режим в мига, в който излязат от нормалните си килограми. Качването на телесна маса при мъжете се дължи до голяма степен на липсата на организация, размера на порциите и заседналия начин на живот. Въпреки, че трудно започват нашите «силни половинки» са далеч по стриктни в спазването на определен режим от нас. Доказано е,че 40,6% от мъжете и 30,7% от жените не изоставят започнатата диета. На всичкото отгоре 50% от мъжете отиват на консултации при специалист, за да контролират по-добре процеса, докато 40% от дамите започват режим на всеки две-три седмици и правилата си ги поставят те самите.

 

Въпреки, че на пръв поглед изглежда точно обратното, господата са далеч по-стриктни при премахването на определени храни и напитки. „Той" лесно чисти от менюто си алкохола, месото, мазнините, сладоледа и сладкишите, на всичкото отгоре не пропуска нито едно ядене, което е особено важно в процеса на отслабването. Докато „тя" в 51% от случаите не закусва, нито вечеря, а са много изследванията, които показват, че храненото сутрин е най-важното за деня...и за крайният положителен резултат при поддържането на хранителен режим.

 

Що се отнася до загубата на телесна маса, мъжете имат голямо предимство. Те губят двойно повече килограми отколкото жените за същия период на диета, благодарение на това, galkiria-2че мъжкия организъм задържа по малко течности и на всичкото отгоре не са засегнати от множеството хормонални промени, типични за женското тяло. Докато жените поддържат еднакъв процент на мазнини и вода в организма си – 50%, то мъжете задържат само 20% течности. Когато един мъж се подложи на диета, той е много последователен и волеви.Способен е да загуби телесния си обем бързо-бързо.Веднъж достигнал желаните килограми обаче не може да задържи идеалното тегло поради липсата на здравословни навици. Едва 30% от господата поддържат добри килограми една година след диета. Именно за това често посещават специалисти по темата, които им помагат в процеса.

 

Да допуснеш някоя и друга слабост по време на режим не е лошо. Проблемът идва от това, че 60% от мъжете и 50% от жените, които са на хранителен режим, опитват да компенсират загубата на килограми с приемането на по-малко храна и само 1 на всеки 5, вкарва спорта като „оръжие в борбата срещу затлъстяването". И това, въпреки че още от училище знаем, че основните правила за поддържане на здравословно тегло са: балансиран хранителен режим, пет хранения на ден, нормални порции и физически упражнения. Да ходим или да качваме стълби са минималните физически усилия, които могат да се реализират ежедневно и не струва нищо. А от друга страна е спорт в натурален вид, позволява постоянство и след един работен ден прекарен на бюрото в офиса, помага за възстановяване на циркулацията.


Тайната винаги е в баланса – диета според собствените физиологични нужди, следване на правилата, и „осиновяване" на здравословните навици – те не са само за времето на режима. Не забравяйте - споделената тежест е наполовина тежест. Самотата е основна причина за неуспеха. Така че опитайте да привлечете на своя страна всички членове на фамилията. Здравословните навици са подходящи и като учебен предмет в семейното школо.

 

Add comment