Анкета

Как се мотивирам за спорт?
 
Банер

Регистрация

Банер
Банер

Автори

Приятели

Fhl.bg

Вие сте тук:Начало»Фитнес»Курс по Пилатес и Спин байк в JK Fitness в София
Вторник, 02 Юли 2013 13:32

Курс по Пилатес и Спин байк в JK Fitness в София Ново

От Елисавета Шидерска
Оценете статията
(1 Оценка)
Курс по Пилатес и Спин байк в JK Fitness в София Foto PETRA
В нетърпението да печелиш се крие причината за загубата е една от любимите ми сентенции, която често използвам в моя професионален живот на учителка по физически активности. Нетърпението е порок не само когато става дума за сваляне на килограми и влизането в добра физическа форма. Търпеливи трябва да сме и когато започваме какъвто и да е процес на промени. Също като курса на обучение по Пилатес и Спин Байк, проведен със съдействието и в прекрасно оборудвания JK Fitness в София. Целта на мастер класа (семинарът) бе да помогне на инструктори и трениращи да опреснят своите знания по Пилатес и спининг. Ето и някои извадки от лекционния материал, поднесен на курсистите в JK Fitness с обещанието, че при първа възможност и с безценното съдействие на доцент Юлиан Карабиберов - доктор, преподавател в Национална Спортна Академия и директор на Колеж по спорт "Био Фит", ще повторим семинара.
Ние спортуващите отдавна сме наясно, че аеробните упражнения – плуване, тичане, каране на велосипед - имат за цел да активизират сърдечносъдова издържливост, повишавайки капацитета на тялото да обработва кислород и да топи мазнини.Тук Спин байкът или по друг начин казано, тренировката по спининг идва на помощ, особено за онези, които страдат от JK_Fitness-2перманентни проблеми със ставите. Предимството му е, че няма директен контакт с асфалта. Тренировката със Спин байк обикновено трае 45 минути и ако се престрашите, можете да изгорите много калории.

Когато практикуваме Пилатес обаче, не бива да забравяме, че става въпрос за една НЕаеробна дисциплина, която тонизира тялото. За мнозина липсата на каридо дейност е единственият недостатък на Пилатес защото когато не се потиш - не гориш калории, но целта на гимнастиката е по-скоро генерално подобряване на физическата форма, отколкото загуба на килограми.

Интензитетът на работа при Пилатес може да се адаптира към възможностите на всеки спортуващ. Именно заради това се правят сесии за подрастващи, бременни, хора в третата възраст или такива с определен тип контузия.

Една тренировка с Пилатес гимнастика продължава не повече от 50 минути и задължително трябва да бъде реализирана с помощта на инструктор
...поне в началото. Стойката на тялото и ъглите на свиване и разтягане на мускулите са от особено значение. Работи се основно върху крака, корем, рамена и гръбначен стълб.

При тренировка със Спинг байк е особено важно да информирате инструктора, че сте начинаещи и той да ви помогне да нагласите велосипеда /височина на седалката, закрепване на педалите, правилно положение на тялото/, спрямо вашите JK_Fitness_-5антропологични дадености. Спинингът използва определен модел статични велосипеди, които се карат на закрито и на фона на музика. Въртенето на педалите прилича много на реалното такова по естествен терен.

По време на класа, инструкторът варира ритъма до такава степен, че в определен момент имаш усещането, че изкачваш Рила планина и в следващия – че се спускаш по някоя от уличките на Велико Търново. Музиката, треньорът, който дава команди и това, че около теб има други спортуващи, които също се потят здраво е много мотивиращо, твърдят експерти.

За разлика от динамичния спининг, методът Пилатес се базира на физически упражнения, специално замислени с цел да подсилят и тонизират мускулите без да увеличават техния обем. Тази дисциплина позволява да постигнем елегантна фигура с помощта на няколко флуидни движения, които се повтарят в серии.

Предимствата на Пилатес са, че развива физическия контрол върху тялото (превенция на контузии), подобрява пространствената ориентация (вследствие на добрия контрол върху JK_Fitness-3тялото), помага за укрепване на организма и гъвкавостта, повишава плавността на движенията, регулира дишането, укрепва контрола над ума и съзнанието.

Голяма част от упражненията оп Пилатес се правят в легнало, седнало положение или на колена. По този начин се намалява рискът от контузии и се избягва напрежението върху мускулите и ставите. Природата на този метод позволява неговото практикуване от хора на всички възрасти.

Пилатесът от друга страна е силно препоръчителен за рехабилитация и възстановяване след контузии или мускулно-ставни болежки. Неговата полезност се състои в подобряване на координацията, гъвкавостта и тонизиране на основните мускулни групи, без да забравя малките и дълбоко скрити в тялото ни мускули. Една от целите на Пилатес е да пречисти кръвта чрез насищане с кислород, като по този начин повиши респираторния ни капацитет.

Витаминаспорт и персоналният треньор Елисавета Шидерска благодарим на JK Fitness и в частност на доцент Юлиан Карабиберов за предоставената възможност за провеждане на курсовете по Пилатес и Спин байк, като си запазваме правото в бъдеще да продължим този полезен и за двете страни образователен процес.


Add comment