Анкета

Как се мотивирам за спорт?
 
Банер

Регистрация

Банер
Банер

Автори

Приятели

Fhl.bg

Вие сте тук:Начало»Фитнес»Персонални тренировки»Функционални упражнения за плосък корем. Прогресирай с планк
Вторник, 17 Януари 2012 14:47

Функционални упражнения за плосък корем. Прогресирай с планк

От Елисавета Шидерска
Оценете статията
(5 оценки)
Тениска Витаминаспорт Тениска Витаминаспорт Foto: PETRA
Напоследък, като инструктор по всякаква физическа активност, ме залива вълна от негативни емоции. Всички свързани с премахването/отслабването/изчистването на онези пухкави паласки, натрупани в коремната област на повечето мои ученици веднага след празниците. Често повтарям като папагал, че за да имаме плосък корем, не трябва да се тревожим само за коремните мускули, а за мускулите на цялото тяло. В същото време не бива да забравяме, че аеробните дейности, които могат да бъдат споделени с нашите близки и приятели - плуване, джогинг, колоездене, ски, катерене и др., в комбинация с функционална тренировъчна програма, като тази за статичните коремни преси - планк, наистина ФУНКЦИОНИРА. Да заложим само на една физическа активност и да очакваме вълшебни резултати, не само е десмотивиращо, но може да ни причини много щети, като дисбаланс на телесната структура например. Правилното хранене, аеробните упражнения и подобряването на стойката и контрола на тялото е формулата за подобряване на нашата физическа форма като цяло...и за плосък корем разбира се!
Извайването на плосък корем не е въпрос да тренираме коремните мускули и таза в изолация, а да накараме мускулите на цялото тяло да заработят в блок, като една добре смазана машина. Програмата за функционални упражнения, които Витаминаспорт ви предлага има за цел с помощта на най-основните и прости упражнения, подходящи за всички хора, независимо от моментната им физическа форма, да подобри физическата кондиция и контрола върху стойката на тялото. За по-взискателните спортисти и за тези, които вече са във форм, предлагаме функционални упражнения за напреднали.

Най-добрият вариант да имате плосък корем е да заложите на функционални упражнения, вместо на класически коремни преси на пода. Статичните коремни преси или т.нар. планк са упражнения, в които работят всички мускули и заедно със силата, подобряваме и контрола върху коректната стойка на тялото. Резултатът от тази функционална мускулна работа е тонизирана коремна мускулатура и значително подобряване на физическата форма чрез ефективен контрол върху движенията на цялото тяло. Упражненията ФУНКЦИОНИРАТ дори в домашни условия с тениска Витаминаспорт на гърба...тренировка във фитнеса, наречен моят дом!

 

I. Статична коремна преса - планк-проно: работи върху ценралната коремна мускулатура.

1. За начинаещи - коленете поддържат тялото. Обърнете внимание, че коремът е глътнат и гърбът е под формата на арка.

Vit-9

2. Ако изпънем краката, ще се увеличи интензивността върху коремните "плочки" и упражнението ще бъде по-дълго и трудно.

Vit-11

3. Ако се повдигнем единия крак, трудността се увеличава и работят всички малки коремни мускули в опит да намерят баланс на тялото в тази позиция.

Vit-12

4. За по-напредналите - премахваме две опори и се опитваме да поддържаме гръбначния стълб и краката в една линия.

Vit-13

II. Странична статична коремна преса - страничен планк: служи да активирате страничната мускулна верига на корема.

1. За да започнете, прегънете коленете си, изравнете тялото с краката и вдигнете таза.

Vit-15

2. Повишете интензивността, изпъвайки краката.

Vit-16

3. За по-напредналите, упражнението може да бъде изпълнено с разтягане над главата на едната ръка.

Vit-17

4. Раздели ръка и крак, без таза да променя стойката си.

Vit-18

5. За да се увеличи интензивността и трудността, ръката и крака се движат напред и назад.

Vit-19

 

III: Завъртане на кръста - с въртенето се постига едновременна работа върху вътрешните и външни коремни мускули.

1. Най-лесното упражнение е да се докосне с ръка коляното на протовоположния крак. Не забравяйте да вдишвате въздух при повдигане и да го изпускате бавно по време на изпълнение на упражнението.

Vit-20

2. С краката върху фитнес-топката и с тежест в ръцете (напр. медицинска топка), се завъртаме от двете страни на фитбола.

Vit-21

3. И накрая за по-голяма интензивност балансираме върху седалищните мускули, като движите краката и въртите ръцете с топката.

Vit-22

IV. Работи и гърба: мускулите на гърба и кръста също трябва да работят.

1. Повдигаме последователно противополжни ръка и крак, т.нар. упражнение "звезда".

Vit-23

2. На четири крака, подвигни противоположни ръка и крак, глътни корема и се разтегли.

Vit-24

3. От седнало положение върху фитнес топката, с тежест в ръце се повдигаме от долу на горе до активиране на вертикалните коремни мускули.

Vit-25

4. За по-напредналите, с ластик и на малко по-висока скорост, отваряме и разтягаме, съпротивлението ще бъде прогресивно.
Vit-28

Vit-36

Специално проектирана, тениската ВИТАМИНАСПОРТ, използвана при снимките на ФУНКЦИОНАЛНИТЕ упражнения е изключително подходяща за тренировки.

Вталеният дизайн, специално проектиран за дамския модел, придава комфорт и свобода на движението. Ако като НАС, предпочиташ упражненията в домашни условия, няма как да не се сдобиеш с тази изключително удобна фланелка.

Звездата в твоите тренировки у дома - тениската ВИТАМИНАСПОРТ! Бъди секси и спортувай!

Цена на дребно: 22 лева

Може да поръчаш от ФАБРИКА Спорт - тук.

1 Коментар

  • Връзка към коментар Методи Дързев Вторник, 01 Януари 2013 09:32 от Методи Дързев

    Сещам се аз, че имаше нещо за коремни от миналата година... и ето. Тъй като аз се поотпуснах и реших да получа вдъхновение... Аз лично карам на супер серии конкретно за корем и се надявам да дадеш съветче и за тази година в тази насока ;)

    Е-мейл адресът e защитен от спам ботове.

Add comment