Анкета

Как се мотивирам за спорт?
 
Банер

Регистрация

Банер
Банер

Автори

Приятели

Вие сте тук:Начало»Фитнес»Персонални тренировки»Тренировка за подобряване на техниката на бягане
Понеделник, 12 Септември 2011 21:12

Тренировка за подобряване на техниката на бягане Ново

От Витаминаспорт
Оценете статията
(6 оценки)
снимка: ПЕТРА снимка: ПЕТРА
Въпрос на техника е. Бягането е може би най-инстинктивният спорт от всички. Нужно е веднъж да тръгнеш и всичко си идва сякаш натурално на мястото. Тази очевидна простота понякога прави така, че забравяме да тренираме техниката на бягането. Специфичната тренировка за техника на бягането е още по-важна за онези спортисти, които практикуват друг вид спорт, извън леката атлетика и който включва в себе си тичане. Правилното бягане ни помага да подобрим нашите резултати, минимизира "лошите" удари с повърхността, по която тичаме и най-вече, служи като превенция срещу контузии. Тренировка особено подходяща за физическото развитие на подрастващи и бъдещи професионални футболисти.
Упражненията за техника на тичане или т.нар. упражнения за глезена са задължителни най-малко веднъж в седмицата. Например - всяка неделя след обичайната ни тренировка. С Correr-7упражненията за техника на бягането ще подобриш ефикасността и коректността на твоя разкрач, ще намалиш риска не само от изкълчване на глезена, но и възможни контузии като тендовагинит и възпаления на надкостницата и коляното. В първите 6 месеца на започване на какъвто и да е вид спорт, рисковете от контузии са най-големи. Именно заради това упражненията за правилно тичане сега са най-добрата превенция срещу "ходене" по мъките после.

1. "Скипинг" на място (тичане на място със свити в колената крака, докосвайки с ходило седалищния мускул). Целта на това упражнение е да се използва инерцията, генерирана по време на движението, за да се увеличи честотата на разкрача.

2. Мулти-скоци на един крак в посока напред. Това упражнение подобрява импулсът, който генерират прасците.

Correr-3

3. Тичане с опънати в колената крака. С това упражнение улесняваме по-бързото разпъване на глезена в момента на реализиране на импулса.

Correr-4

4. Скоци напред и нагоре (еленски скоци). С това упражнение подобряваме механиката на движение на колената и повишаваме свиващите функции на бедрата.

Correr-6

5. Бягане по бордюр или по линия, начертана на пода, без да излизаш навън. Това упражнение ни помага да увеличим използваемата повърхност на ходилото при движение.

Correr-5

6. Бягане по наклон с прогресираща скорост. Упражнение, което помага да увеличим честотата на разкрача с увеличаването на скоростта, която се ускорява следствие от спускането по наклон. Ако те боли гръб, остави това упражнение за по-нататък и наблегни на тренировките за коремни мускули.

Correr-1

Компонентите на техниката при бягане изискват участие на централната нервна система и адекватна мускулна координация, за да могат новите жестове и техники да бъдат асимилирани правилно. И най-вече да бъдат изпълнявани коректно. Движенията и стойката на тялото са от особено значение за предпазване от контузии. За да няма нежелани контузии и обучението да бъде ефикасно, е задължително условие въпросните упражнения за подобряване на техниката при бягане да се реализират по време на почивка и в ситуации без мускулно претоварване.


Най-неподходящият момент за трениране на техника за тичане е когато сме претренирани, липсва ни време за коректно възстановяване или пък сме изтощени от предварително реализираната тренировка. Избягвайте ситуации на изтощение и периодите на усилена тренировъчна дейност (средата на състезателен или тренировъчен сезон). Идеалният подход ще бъде да дадете приоритет на тренировките за техника на тичане в началото на сезона (състезателен или тренировъчен сезон).

 

Витаминаспорт изказва своята благодарност на "модела" за тези снимки - футболистът Даниел Цветков, ново попълнение на Сан Себастиян де лос Рейес (отбор от испанската Сегунда Б дивизия), който всъщност показа пред нашата камера една негова тренировка за подобряване на техниката на бягане - фундаментална за развитието на подрастващи и бъдещи професионални футболисти.

1 Коментар

  • Връзка към коментар ASOX Неделя, 18 Септември 2011 07:05 от ASOX

    Аматьорски подход и слаба терминология. Затова кондицията на футболистите ни е на толкова ниско ниво.

    Е-мейл адресът e защитен от спам ботове.

Add comment