Анкета

Как се мотивирам за спорт?
 
Банер

Регистрация

Банер
Банер

Автори

Приятели

Вие сте тук:Начало»Спорт»Футбол»Спонсорите в Примера - чудо на фона на икономическата криза в Испания
Събота, 25 Август 2012 13:24

Спонсорите в Примера - чудо на фона на икономическата криза в Испания

От Витаминаспорт
Оценете статията
(2 оценки)
Спонсорите в Примера - чудо на фона на икономическата криза в Испания google.es
Меко казано скромното представяне на испанските спортисти на Олимпийските игри отворя темат за изчезващите като дим от картата клубове, развиващи различни дисциплини - баскетбол, хандбал, лека атлетика, водна топка, хокей на трева. Все спортове, в които испанците са традиционни силни. Заради икономическата криза в Кралството, обаче на испанския спорт му става все по-трудно да оцелява. Макар и изненадващо, защото все пак става дума за втората най-гледана футболна лига в света, Примера също е сериозно засегната. Намирането на спонсор е тежка и сложна задача дори за клубове като Осасуна, който стана популярен преди години с това, че бе първият продал името на стадиона си срещу солидна сума за реклама. Последните две години обаче бяха трудни и за тима от Памплона, който едва през настоящия намери една млекопреработвателна компания, чиито млечни продукти рекламира на фанелките си, а стадионът за съжаление на счетоводителит в клуба, отново си върна първоначалното име "Ел Садар". През изминалия вече сезон цели 9 отбора бяха без спонсор, включително с дългогодишна история в елита като Валенсия, Атлетико Мадрид, Еспаньол, Севиля.
В началото на новата спортно-състезателна година 14 клуба от испанската Примера дивисион вече имат рекламодатели. Въпреки навлязлите с пълна сила чуждестранни туристически фирми, като мексиканските Ривера Мая или Канкун , спонсори съответно на Майорка и Еспаньол, все още 6 от отборите в първа дивизия се чудят как ще оцелеят икономически . Това са RM-Barca-2Атлетико Мадрид, Райо Вайекано, Реал Сосиедад, Севиля, Валядолид и Сарагоса, като някои от тях - например "колчонерите" продават рекламни права върху екипировката си само за няклоко месеца или дори само за един мач. Например този за Суперкупата на Европа, в който ще се борят за трофея срещу английския Челси на 31 август в Монако. Друг е случаят с тима на Малага, който пък плаща на УНЕСКО 1,5 милиона евро на година и в следващите 4 сезона ще носи логото на организацията върху официалния си екип.

Към лошото вътрешно-икономическо състояние на отборит в Примера се налага да добавим и затруднения, които изпитва Професионалната футболна лига. Борбата за телевизионни права е безмилостна и жестока. Лъвският голям пай от приходите отива съответно при грандовете Реал Мадрид и Барселона. Останалите, както се изразявят техните управници, "обират трохите от рекламните телевизионни права". Към проблемите с по-малкото приходи, се присъедини и този с началните часове на срещите.

За да могат да се възползват от големите телевизионни пазари в Азия и Америка, местните телевизии договориха срещи, които започват в 23.00 вечерта в работния понеделник...час, протестиран от всички - клубове, треньори, футболисти и най-вече публика, но който за сега остава в програмата на Примера. Припомням, че срещите от елита на испанския футбола са платени. Всяка една струва по 12 евро. Всеки кръг, телеоператорът, който притежава правата за излъчване, пуска в ефир по една безплатна, като договорката между Лига и оператор е тази среща НИКОГА да не бъде, играната от Реал Мадрид и Барселона. Така че, както се казва в един популярен рефрен ...за каквото и да става спор, не забравяйте ,че винаги се отнася до пари!

Add comment




muğla bayan escort escort aydın bayan bayan çanakkale escort balıkesir escort tekirdağ escort bayan gebze bayan escort escort bayan bayan buca escort edirne bayan escort