Анкета

Как се мотивирам за спорт?
 
Банер

Регистрация

Банер
Банер

Автори

Приятели

Вие сте тук:Начало»Спорт»Спортна психология»Делегирането на отговорност фундаментално в детско-юношеския и аматьорски футбол
Четвъртък, 02 Февруари 2012 14:47

Делегирането на отговорност фундаментално в детско-юношеския и аматьорски футбол

От Витаминаспорт
Оценете статията
(2 оценки)
U.D. Marina (4ª Catalana) U.D. Marina (4ª Catalana) http://elblogdelpnso.blogspot.com/
Тренировките в У.Д. Марина (4-та каталунска дивизия) обикновено съдържат три основни характеристики: те са лесно обясними, динамични и почти винаги се тренира с топка. Най-важното е, че треньорът не губи твърде много време да обяснява упражнението (то е лесно). Играчите трябва да са винаги активни, да не се разсейват, докато други правят упражнения (динамична тренировка). Всичко, което може да направи с топката винаги е мотивиращо, забавно и продуктивно. Тези характеристики са валидни както за аматьорския, така и за детско-юношеския футбол. Основната цел на един треньор, независимо от нивото и възрастта на футболистите, е да направи всеки от тях по-добър, индивидуално и колективно в края на сезона от това, което е бил в неговото начало. Мнение противоположно на това, което имат някои треньори,че зрял играч на определена възраст (примерно над 25 години) има малък марж за подобрение.
По време на първите тренировки, на които присъствах в У.Д. Марина не спрях да се учудвам на треньора, че всички негови тренировки са добре планирани в микро и макро цикли на Manel-1обучение и целите на всяко упражнение са пределно ясни. В допълнение техническият директор ми показа и годишния план на клуба, който се допълваше от ежемесечен доклад, показващ нивото на извършената работа до момента и всяко по-забележително явление. На мен определено ми се струва, въпреки аматьорския статут на каталунския клуб, че не става дума за група приятели, които играят футбол, за да мине времето. Това скромно футболно отборче притежава сериозна и добре структурирана организация.

Спортният педагог на Инфо-Спорт - Манел Алхама /на снимката/ е завършил Социална педагогика (UNED, 2008 г.) и е бакалавър-педагог (UNED, 2010), в момента е студент 2-ри курс по Спортна психология и продължава да споделя с читателите своя опит като спортен педагог на футболен клуб У.Д. Марина от 4-та каталунска дивизия. Тази седмица - Част 2. За до прочетете цялата статия, следвайте връзката тук: http://www.info-sport.es/bg/psicologia-deportiva

За да се постигнат определени цели в детско-юношеския и аматьорски футбол, трябва да се включва целия екип. За да бъдат съпричастни всички млади футболисти към даден проект се налага да се мотивират и ангажират персонално. Моделирането е техника, която улеснява изучаването на положителното поведение при подрастващите (за модификация на поведението). Става дума за социално приемливо поведение, което предразполага по-бързата адаптация на младите спортисти към изискванията на средатата. Накратко - освен тренировки при подрастващите е необходимо и образование. Заинтересовани ли сте да научите повече за спортната педагогика в областта на футбола? Чудесно ... следете публикациите на Манел Алхама в Инфо-Спорт - кликни тук!

Add comment