Анкета

Как се мотивирам за спорт?
 
Банер

Регистрация

Банер
Банер

Автори

Приятели

Вие сте тук:Начало»Бизнес в спорта
На 22 декември 2005 година Парламентът на автономна област Навара подписва споразумение за спонсорство с местния футболен отбор Осасуна. С новия договор се постановява смяна на името на стадиона. От „Ел Садар" се преименува на „Рейно де Навара" /в превод от испански „Царство Навара"/. Клубът получава за тази сделка 4,5 милиона евро за 3 години. По този начин, памплонският клуб се превръща в първия в Испания, който продава името на своя стадион. Комерсиализирането му преобръща историята на наварци.
„Марка" даде отговор на въпроса, който си задават хиляди спортисти, когато се откажат от активна състезателна дейност. И сега накъде? Тази е дилемата, седяща пред онези, които са докоснали блясъка на славата и изведнъж трябва да се изправят срещу онова сиво нещо, наречено „нов живот". Проектът за подпомагане на бивши професионални спортисти вече е факт. Бившият футболист на Реал Мадрид Маноло Санчис ръководи неговото коректно изпълнение.
По инициатива на Хуан Антонио Самаранч се поставя началото на План АДО в Испания. С други думи - на старата и добре позната в България система за стипендии в професионалния спорт. Най-доброто класиране на Испания на Олимпийски игри е на „нейните" в Барселона – 6-то място и 22 спечелени медала. В Пекин - 18 медала. Най-големият успех за испанците е в любителски спорт, който се дотира с 40 милиона евро годишно. Спортът е въпрос на държавна политика, спонсорите ползват данъчни облекчения на стойност до 90% от внесените във фонда на програмата суми.
Спортът в Испания е в забвение близо 40 години. Диктатурата на Франко оставя черна точка и върху физическата култура на испанците. Днешните 50-60 годишни мъже и жени НИКОГА не са играли физическо в училище. Единствено чуждоезичните – немския колеж, френския лицей и военните школи са имали часовете по спорт. След влизането на Кралството в Европейския съюз /1986/ нормите в спорта и строителството на спортни съоръжения претърпяват драстични промени. Основна роля изиграва домакинството на Барселона за Олимпийските игри през 1992 година.
В гръцката митология бе Аполон. В ерата на „лос галактикос" – Дейвид Бекъм. Днес новият „Господ" на красотата се казва...Лео Меси. Или поне така го акредитират престижните световни марки, които са готови да платят космически суми за неговия рекламен образ. Последната, която подписа с футболиста на Барселона е Долче и Габана D&G. Аржентинецът е един много рентабилен „грозник".
Покривът на „Бернабеу" е поредната полемична тема, която отвори Флорентино Перес в испанската общност. „Ще бъде внушаващ архитектурен проект"- твърди президентът на Реал Мадрид. Ще има и тематичен парк, който да допълва търговската зона на кралския клуб. Колко обаче ще струва това на столичани? И не говорим само за икономическите измерения.
Историята на Реал Мадрид е пълна с големи футболисти. Но и с огромни харчове. Клубът меренге никога не се е скръндзил. Нито с песети. Нито с евро. Ако има играч с талант на хоризонта. Първият, който започва да харчи със широка ръка, е президентът Бернабеу. В годината на „златната сватба" на Реал, дон Сантяго открива една аржентинска перла – Алфредо ди Стефано. След дълга и ожесточена борба с Барселона, футболистът пристига при белите. Струва 4 400 000 песети. Годината е 1953.

Търсене

Банер
Банер
Банер

feed-image Feed Entries