Анкета

Как се мотивирам за спорт?
 
Банер

Регистрация

Банер
Банер

Автори

Приятели

Вие сте тук:Начало»Стил»Спортни облекла»Адидас продаде 1 200 000 червени тениски
Понеделник, 19 Юли 2010 15:41

Адидас продаде 1 200 000 червени тениски

От Витаминаспорт
Оценете статията
(1 Оценка)
Страстта към испанската селекция изчерпа червения цвят и се превърна в бизнеса на лятото. Марката, която облича Световния шампион по футбол, Адидас е продала през годината 1 милион и 200 хиляди официални тениски по целия свят. До края на 2010 тази статистика ще претърпи сериозни изменения, казват маркетинг специалистите.
Преди спечелването на Европейската купа през 2008, средният брой продадени фанелки на „ла роха" не надвишаваше 50 000. Успехът във Виена изстреля екипировката в топ-продажбите, но далеч под сегашното състояние на пазара.Най-много се продава официалният екип, чиято фанелка струва 70 евро. Ако обаче искате да добавите номер или име на гърба, цената вече скача. Освен това Адидас разработи някои по-икономични модели и приходите от продажба достигнаха 70 милиона евро. Точно преди финала на Световното в Южна Африка марката пусна на пазара специална колекция от 100 000 бройки, увековечаваща Испания без да се знае крайния изход от двубоя. Акт, който можеше да доведе до сериозни загуби в случай на загуба. Фанелките, които момчетата на Дел Боске си сложиха при награждаването бяха от тази същата тази серия - със звездатата на шампион до емблемата на adidas-2

Испанската федерация по футбол. Именно футболната организация е основен бенефициент. Още 100 000 допълнителни бройки се разграбиха в седмицата на фиеста за новия Световен шампион.
От националните отбори, които облича Адидас – Аржентина, Франция и Германия например, немската е тази която генерира най-много продажби – близо 2 милиона годишно. В Германия страстта към местната футболна лига далеч не е толкова силна, колкото обичта към националния тим. В това отношение Примера има голямо предимство пред държавния отбор на Испания. Или поне имаше до скоро.

 

Фанелките на „ла роха" са на изчерпване в по-голяма част от магазините в Кралството. Червените тениски не само са добър източник на приходи за Адидас, но и за конкуренцията от Найк. Американската компания пусна съпътстващи фанелки, използващи червеното като цвят, който привлича момента. На другия бряг стоят и фалшификаторите, които също се възползваха от бум-а.

Спонсорите не останаха по-назад и пуснаха в обръщение тениски за своя персонал. Банка „Банесто" разпредели 10 000 бройки за служители и клиенти. Един от спонсорите на националния отбор - каталанската спестовна каса „Ла Кайша" - се отказа с мотива, че бойкотира кандидатурата на Мадрид за Олимпийски игри. Испанската федерация по футбол в момента разчита на четирите основни рекламодатели - банка Банесто, веригата бензиностанции Сепса, бирената компания Крузкампо и Шевролет. Общо 26 милиона евро са вложили те в реклама преди Мондиала.

Общата кандидатурата на Испания и Португалия /Иберийския полуостров/ за домакинство на Световно първенство през 2018 прави рекламния образ на „ла роха" още по-апетитен. Спечелената титла в Южна Африка и бъдещето, което има тази селекция пък са застраховка за спонсорите, че вложенията няма да са само краткосрочни и печалбите ще се генерират години напред.

Add comment