Анкета

Как се мотивирам за спорт?
 
Банер

Регистрация

Банер
Банер

Автори

Приятели

Вие сте тук:Начало»Фитнес»Тонификация»Как да се разтягаме правилно?
Петък, 18 Юни 2010 19:28

Как да се разтягаме правилно?

От Елисавета Шидерска
Оценете статията
(4 оценки)

Разтягането - периодично и правилно- осигурява на нашите мускули добро здраве. В българския разговорен език, този процес се нарича още с английската думичка "стречинг".


Разтягане, протягане, отпускане и свиване на мускулите, стречинг или естирамиенто са различни думи, за едно и също упражнение - осигуряване на пресен кислород за мускулите. Освен, че подобрява кръвообращението, въздухът прочиства от възпаления тъкани и сухожилия. Здравите мускули пък ни дават свобода за СПОРТ. По ваше желание. По всяко време. По-бързо, по-силно, по-високо...Но как се прави по-правилно?

Как да се разтягаме:


raztqgane-3

- Адекватният начин е със слабо напрежение за мускулите и продължително


- Да се съсредоточим върху мускулите, които искаме да разтегнем



- Да адаптираме упражненията към нашата мускулна структура, гъвкавост и степен на напрежение, което може да понесе тялото ни










Как да НЕ се разтягаме:

raztqgane-1


- Да не се плонжира (тупкане, подскачане...)


- Да не се разтяга мускула до болка



- Да не преминаваме границата. Ако упражнението е прекомерно силно за възможностите на нашето тяло, могат да се получат контузии












Дишане:


raztqgane-4


- Да бъде бавно, ритмично и контролирано

 



- Поемаме въздух преди да започнем движението, изпускаме докато се навеждаме за разтягането и задържаме по време на изпъление на упражнението около 10 сек. Дишането е бавно.



- Не бива да се прекъсва дишането докато мускула е в напрежение




- Ако позицията в която се намирате, не ви позволава да дишате натурално, значи че не сте се отпуснали достатъчно. Налага се да се намали напрежението до нива, в които дишането успее да се нормализира.

Add comment