Анкета

Как се мотивирам за спорт?
 
Банер

Регистрация

Банер
Банер

Автори

Приятели

Вие сте тук:Начало»Женско царство»Упражнения за майки и бебета
Неделя, 07 Ноември 2010 22:36

Упражнения за майки и бебета

От Елисавета Шидерска
Оценете статията
(5 оценки)
Какво става с женския организъм след раждането? Много майки си дават сметка за промените, които настъпват в организма на новия родител, ЕДВА когато е много късно да се вземат превантивни мерки. Хормоналният дисбаланс, сърдечно-съдовите промени, акумулираната мазнина, мускулната слабост, изкривяването на гръбначния стълб и психологическата нестабилност са ПРЕОДОЛИМИ малки злини. Физическите упражнения, програмираните тренировки, аеробната работа...и парче торта „Гараш" са идеалното средство за преодоляване на следродилната депресия.
Да започнем отново както в училище. Въпрос. Какво става с организма на майката след раждането?

 

На хормонално ниво
Релаксинът е хормон, който тялото ти започва да произвежда още от втората седмица на бремеността и се увеличава прогресивно до момента на раждането. По време на бременността този хормон е наличен в количество 10 пъти над нормалната си концентрация в женското тяло. Неговата цел е да направи по-еластични мускулите и сухожилията, особено тези на корема. Тази му функция помага на жената за по-лесно раждане. Ефектът на релаксина продължава до 5 месеца след като бебето е дошло на бял свят, поради което трябва да се има предвид, че ставите все още не са достатъчно стабилни за започване на сериозни упражнения.mama-1

 

На сърдечно-съдово ниво
По време на бременността се увеличава нивото на циркулиращата кръв. Прогестеронът подготвя лигавицата на матката за приемане на зародиша и контролира нормалното протичане на бременноста. От друго страна ниски нива на прогестерон могат да причинят повишаване на теглото, задържане на вода, подуване на корема, често уриниране и болка в ставите. За да се справи бременната жена с този ефект се препоръчва аеробна работа, която стимулира сърдечно-съдовата система и помага за циркулацията на кръвта особено за краката.

 

На ниво акумулирана мазнина
Естрогените имат свойството да задържат течности и оттам се затруднява нормалната циркулация. Този хормон е отговорен за обновяването на клетките и за запазването на еластичността и младежкия вид на кожата. За това се смята, че е основен причинител на целулит. Важно е да се вземат превантивни мерки, за да не се увеличава обема на естроген в организма на бременната жена. Някои от тези мерки са поддържане на нормално тегло с помощна на аеробни упражнения /най-вече ходене/, с което да се стимулира нормалната циркулация на кръв и течности, особено за долната част на тялото – краката.

 

На мускулно ниво
Мускулната слабост на пелвиса в последните месеци на бременноста се дължи на това, че бебето слиза все по-надолу и притиска диафрагмата. Тя пък от своя страна увеличава размера си, за да даде път на главата на бебето. Пелвисът е костната структура образувана от двете големи тазови кости. Съдържа вътрешните органи в коремната кухина и залавно място за долните крайници и мускулатура. Слабостта на пелвиса провокира загуба на урина, особено при кихане и кашляне. Пелвисът може да бъде подсилен с упражнения за свиване, контракция, които работят едновременно няколко мускула. Работата в тази зона ще увеличи циркулацията на кръвта, а оттам и по-бързото възстановяване след раждането. Коремните мускули трябва да се работят ПРЕДИ зародишът да «попадне» в корема на майката. Ако са тренирани добре преди забременяването, след като наследникът се появи на бял свят, връщането им в нормлано състояние е много по-лесно.

 

На ниво положение на тялото
Повишаването на теглото и увеличаването на обема на матката прави така, че центърът на тежестта се измества напред. За да балансира това «неправилно положение на тялото», гръбначният стълб се изкривява. Появяват се болки в гърба и в зоната на кръстта.mama-2

 

На психологично ниво
Експертите твърдят, че от 50 до 90% от жените-майки страдат от депресия след раждането, провокирана от намаленото производство на хормони в тялото. Изразява се в нервност, плач, нежелание за комуникация. Тези симптмоми се появяват до 1 година след раждането, но най-чести са между 2 до 6 месец.

 

Какво провокира депресията?
- хормоните.
- следродилните физически болежки, появата на майчиното мляко, хемороиди.
- липсата на сън и физическото изтощение.
- психологическият стрес.

 

Препоръки за майката
Преди всичко бъди търпелива. За да се върнеш към физическата си активност от преди бременността е хубаво да изчакаш поне 6 седмици. Но имай предвид, че въпреки, че ТИ се чустваш добре, ТЯЛОТО ти не е имало нормален режим на тренировки почти година. Така, че започни лека по лека. Налага се да влезеш в процес на ре-тренировки. Ако си родила с цезарово сечение, знаеш, че периодът за възстановяване е по-голям и трябва да се консултираш с твоя лекар.

 

Има и физически активности, които можеш да започнеш да практикуваш веднага след раждането, като например упражненията за пелвиса. Имай предвид обаче, че следродилните шевове имат период на заздравяване между 6 и 10 дни.

 

Разходките с бебето са идеалното аеробно упражнения за първите дни след раждането. Така осигуряваш нормална циркулация на кръвта, най-вече в краката. Започни с 15-20 минути на ден.

 

Резервирай предварително време за СЕБЕ си и за упражненията, които ти препоръчваме по-надолу в снимковия материал. Упражненията и снимките са на чудесното списание за спорт, тренировки и здравословен начин на живот "Sport Life".

 

Подходящото време за тренировъчните сесии след раждане е 30 минути, 3 пъти в седмицата. Показаната по седмици mama-3тренировъчна програма в галерията под статията, е напълно достътъчна като за начало.

 

Хидратирай се адекватно винаги преди за започнеш аеробната активност. Водата също помага много, ако кърмиш бебето.

 

Използвай дълбокото вдишване, за да активираш малките и скрити мускули, особено тези на корема.

 

За онези майки, които считат своята физическа форма за достатъчно добра, предлагам една «психологическа тренировка» - приготвяне на торта «Гараш».


Продуктите за блатовете са – 10 белтъка, 300 грама захар, 400 грама орехи.

 

Продуктите за крема – 300 грама краве масло, 200 грама разтопен шоколад, 6 жълтъка, 100 грама захар, 0,100 литра вода, 1 ванилия.

 

Начин на приготвяне – Разбиваме белтъците на сняг. Прибавяме захарта по малко и продължаваме да разбиваме, докато сместта се сгъсти. Прибавяме и смлените орехи. Разбъркваме добре. Разделяме сместта на 2 части, които изпичаме поотделно във фурната /или в електрическа тенджера...ако има «скътани» жени като мен, дето да я пазят още/. Формата за печене е хубаво да се застеле с хартия и да се намаже с масло. Печем в умерена фурна. След като изстинат блатовете, режем с дълъг нож всеки блат на две. Така разполагаме с 4 блата за тортата.

Ако сте добри с «хладното оръжие» или конец, може да опитате да срежете блата на 3 части.

За да приготвим крема, сваряваме захарта на сироп с водата и шоколада, като бъркаме непрекъснато. Докато сиропът е още топъл, прибавяме жълтъците. Разбъркваме добре и оставяме да изстине. Разбиваме маслото и пробавяме по малко от изстиналата шоколадова смес, в която сме сложили и ванилията. Всичко се бърка до пълно хомогенизиране.

Слепваме внимателно блатовете с крем. Намазваме тортата отгоре и отстрани със същия крем. Украсяваме по желание.

 

Да ви е сладко, мами и бъдещи такива! Да ви е сладко, приятели. Ваша ВИТАМИНКА

torta

Галерия

2 коментари

  • Връзка към коментар desi_smile Вторник, 15 Ноември 2011 14:29 от desi_smile

    Tortata ne znam dali shte se prestrasha da ia napravia ,no uprajneniata sas sigurnost !!
    Taka shte e zabavno i na sladkata mi bebka :-)

    Е-мейл адресът e защитен от спам ботове.
  • Връзка към коментар Desi_smile Вторник, 15 Ноември 2011 14:19 от Desi_smile

    strahotna informatzia !!!
    Tortata ne znam dali shte se prestrasha da ia napravia ,no uprajneniata sas sigurnost !!
    Taka shte e zabavno i na sladkata mi bebka :-)

    Е-мейл адресът e защитен от спам ботове.

Add comment




muğla bayan escort escort aydın bayan bayan çanakkale escort balıkesir escort tekirdağ escort bayan gebze bayan escort escort bayan bayan buca escort edirne bayan escort